7 najučinkovitijih kardio sprava koje će uštedjeti vaše vrijeme

Nisu sve kardio sprave jednake. Dosta ljudi smatra da kardio vježbe nisu baš zabavne. Ako niste ljubitelj trčanja, možda se i vi (kao i većina nas) borite kako biste dovršili 30 minuta kardio treninga. Činjenica je da možete potrošiti puno manje vremena i sagorjeti puno više kalorija ako znate koju spravu za kardio trening koristiti. Stoga, pogledajte s nama koje su vam opcije. 

 

Pogledajte najbolje i najgore kardio sprave na temelju učinkovitosti (najviše izgubljenih kalorija u što kraćem vremenu, poboljšano aerobno zdravlje), funkcionalnosti (ima li pokret na spravi nešto zajedničko s pokretima koje obavljamo u svakodnevnim aktivnostima) i dostupnosti (vjerojatnost da ćete ga naći u svojoj teretani).

 

1. Traka za trčanje

Učinkovitost: A 
Funkcionalnost: A+ 
Dostupnost: A+

 

najučinkovitije i najgore kardio sprave

 

Traka za trčanje je uvijek najbolji izbor. Za razliku od nekih kardio sprava, traka za trčanje pruža više mogućnosti nego naprezanje tijela. Osim toga, jednostavna je za korištenje - samo pritisnete gumb Start i pomoću strelica namjestite brzinu ili nagib. Čak i hodanje uz padinu može biti dobra vježba. Ako želite izvući najbolje od toga, spojite slušalice, pustite ručke i bacite se na posao! 

 

2. Pokretne stepenice

Učinkovitost: A 
Funkcionalnost: A- 
Dostupnost: B

 

najučinkovitije i najgore kardio sprave: pokretne stepenice

 

Svaka stražnjica će zavoljeti stepenice. Što bi moglo biti funkcionalnije od hodanja na beskonačnom stubištu? Pokušajte s različitim intervalima i doživjet ćete nevjerojatan trening. Samo pokušajte ne podupirati previše gornji dio tijela držeći se za ručke. Tako biste zapravo imali osjećaj da naporno radite, ali vaš trening će biti manje intenzivan i sagorjet ćete manje kalorija. 

 

3. Ergometar

Učinkovitost: A+
Funkcionalnost: B+
Dostupnost: B

 

najučinkovitije i najgore kardio sprave: ergometar

 

Već polako u svakoj teretani možemo pronaći ergometar i mislimo da je ovo jedna od najučinkovitijih mogućnosti za kardio trening. Vježbate tako cijelo tijelo u širokom rasponu gibanja, što može biti jako zahtjevno. Samo 10 minuta treninga u intervalima na ovoj spravi sagorjet će značajnu količinu kalorija. Najveći nedostatak ergometra je što loša tehnologija može ograničiti njegovu učinkovitost (ali tako je sa svime).

 

4. Spinning bicikl

Učinkovitost: A
Funkcionalnost: B
Dostupnost: A

 

najučinkovitije i najgore kardio sprave: stacionarni spinning bicikl

 

Stacionarni bicikl može biti zaista izvrstan izbor. Pokušajte s dugim udaljenostima, intervalima visokog intenziteta ili satima spinninga. Početnici, oprez! Na početku možete imati neke čudne i nerazumljive modrice ako duže sjedite na neudobnom sjedalu.

 

5. Skijaški ergometar

Učinkovitost: B+
Funkcionalnost: C
Dostupnost: D

 

najučinkovitije i najgore kardio sprave: skijaški ergometar

 

SkiErg ili skijaški ergometar na prvi pogled izgleda malo poput veslačkog ergometra kojim možete izvježbati gornji dio tijela. Ako želite uključiti i više od svojih donjih dijelova, probajte položaj u laganom polučučnju. Ako je skijaški ergometar u vašoj teretani, možete efektivno vježbati. Međutim, zapamtite, prilikom ove vježbe zapravo radite određeni pokret, s kojim se u životu obično ne susrećete… osim ako se ne pripremate za zimske Olimpijske igre.

 

6. Orbitrek

Učinkovitost: D
Funkcionalnost: F
Dostupnost: A

 

najučinkovitije i najgore kardio sprave: orbitrek

 

Orbitrek se nalazi na samom kraju ljestvice jer ne nudi dovoljno svestranosti. U usporedbi s drugim kardio spravama, kretanje na njemu je neprirodno i neučinkovito. Također, postavljanje otpora ili težine na nižoj razini od 10 je otprilike tako učinkovito kao sagorijevanje kalorija sjedenjem na kauču. Njegova je pozitivna strana, što štedi zglobove, ali bicikl i plivanje su daleko učinkovitije opcije, ako vas ograničava ozljeda.

 

7. Sobni bicikl s naslonom

Učinkovitost: D
Funkcionalnost: F
Dostupnost: B

 

najučinkovitije i najgore kardio sprave: sobni bicikl s naslonom

 

Cijeli gornji dio, trup, pa čak i stražnjica - miruju, a ovaj bicikl od vašeg tijela ne želi ništa drugo nego uključiti noge. Ako tražite sjedalicu, na kojoj možete sjediti dok čitate ili gledate svoju omiljenu seriju, ovo je upravo za vas.

 

Znanost

Ovaj se članak temelji na istraživanju časopisa Journal of American Medical Association, koji je uspoređivao sprave za unutarnje vježbanje - simulator skija, bicikl, ergometar, steper, pokretne stepenice i traku za trčanje, te su utvrdili da hodanje ili trčanje na traci ima najvišu razinu energije i aerobnih karakteristika u usporedbi s ostalim spravama. 1

 

Znanstvenici su otkrili da je potrošnja energije 40% veća na traci za trčanje tijekom šetnje i trčanja, u usporedbi s biciklizmom. Osim toga, traka za trčanje i ergometar bili su jedine dvije sprave koje su proizvele VO2-max vrijednosti kako bi zadovoljili pravila za poboljšanje kardiorespiratornog treninga.

 

To su potvrdili raniji rezultati znanstvenika iz Dublin City University (Dublin, Irska), koji su proveli slično istraživanje i utvrdili da su traka za trčanje, skijaški ergometar i veslački ergometar doveli do najveće potrošnje energije, u usporedbi s biciklizmom. 2

 

kardio sprave - što je najefektivnije?

 

Koje ćete kardio sprave vi izabrati?

Sada kad ste svi ovo pročitali, možete ići u svijet i napraviti bolji kardio izbor. Preporučujemo da sami isprobate ovaj popis. Provedite tjedan dana ili neko vrijeme za testiranje ovih sprava kako biste saznali koja je najučinkovitija. Znat ćete ako pronađete onu pravu.

 

Napišite nam u komentarima koje kardio sprave vi koristite ili ako imate iskustva s kardio opremom. Ako vam se članak svidio, podijelite ga s drugima.

 

Izvori

1 Zeni, A. I., Hoffman, M. D., & Clifford, P. S. (1996). Energy expenditure with indoor exercise machines. JAMA, 275(18), 1424-1427.

2 Moyna, N. M., Robertson, R. J., Meckes, C. L., Peoples, J. A., Millich, N. B., & Thompson, P. D. (2001). Intermodal comparison of energy expenditure at exercise intensities corresponding to the perceptual preference range.Medicine and Science in Sports and Exercise, 33(8), 1404-1410.