Možete li jesti istu hranu svaki dan?

I vi ste se nekada zapitali možete li jesti svaki dan isto? Kod tog pitanja pojavljuju se i drugi upitnici, no možda su najvažnija pitanja o tome dobiva li tijelo dovoljno hranjivih tvari i može li se to uopće izdržati.

   

Već vas na početku želimo uvjeriti da, ako su vam već toliko ukusna  pileća prsa, ne morate se ničega bojati. Izmjenjivanje jela ne mora biti baš toliko važno koliko možda mislite. Upravo suprotno. Izmjenjivanje samo nekolicine jela tijekom tjedna ima i svoje prednosti. Naravno, onda kada se radi o raznovrsnoj prehrani. Pa kako je to onda?

   

Postoje dvije skupine ljudi, oni koji ne mogu opetovano konzumirati određeno jelo, i oni koji "umiru polako i tiho" kod svakog zalogaja koji ne spada u njihovu dijetu. Istina je, međutim, da većina ljudi najradije konzumira one namirnice na koje su već navikli. Stoga će prije konzumirati iste proteine, ugljikohidrate i masti nego da isprobaju s  raznolikom prehranom.

Smanjite broj odluka

 

Možemo li zaista jesti istu hranu?

"Odgovor je iznenađujuć, ali da. Ja obično jedem oko 75-95% istih jela iz dana u dan. Redovitost u prehrambenim navikama može biti zdrava. U prvom redu je to zato što je teško kupiti, pohraniti i pripremiti svaki dan drugo jelo", govori Brian St. Pierre, R.D. trener fitnessa i zdrave prehrane. "Ima to puno prednosti i koristi ako se odlučite pripremiti si svoje omiljeno zdravo jelo koje možete uzeti bilo kamo sa sobom i stvoriti si naviku."   

    

Jedna od takvih prednosti je u tome što ćete minimalizirati broj odluka o jelu koje ćete si pripremiti toga dana. Prema mnogim istraživanjima upravo uspješni ljudi, kao što je bio Steve Jobs, doručkuju uvijek isto, kako bi uštedjeli vrijeme i kako ne bi morali odlučivati još i u vezi tog pitanja. 

     

"Mi ljudi imamo tendenciju da previše razmišljamo o nutritivnim vrijednostima namirnica. Radim s mnogim klijentima i došao sam do zaključka da ako mogu automatizirati neke od tih odluka i na taj si način stvoriti malo rutine, puno lakše  će si izgraditi zdrave navike i lakše će im biti donijeti ispravne odluke u vezi sa zdravom prehranom," kaže St. Pierre.

 

Ima to i svoje protiv

Kako sam tvrdi, za neke ljude je vjerojatno da će jedenje istih namirnica iz dana u dan kod njih uzrokovati probleme s probavom i napuhnutošću ili glavoboljom. "Ali to se odnosi na samo mali dio populacije", kaže St. Pierre.

         

Ključ za izbjegavanje nutritivnih insuficijencija nije stalno izmjenjivanje jela, mesa, riže i povrća, niti pijenje proteinskog napitka tri puta dnevno," upozorava St. Pierre. "Ali kada dobro izgledate, dobro se osjećate i sve funkcionira kako treba, ne vidim problem u tome da si ponovno uzmete svoj omiljeni sendvič s puretinom."

 Možete li i dalje jesti istu hranu? Nutritivne vrijednosti

 

U slučaju da želite minimalizirati broj odluka vezanih uz prehranu i održati što dulje prehrambenu rutinu s minimalnim izmjenama, St. Pierre savjetuje kako to učiniti:

  

1. Uvedite u svoj jelovnik "go-to" doručke i ručkove

"Klijentima općenito preporučujem izmjenjivati 2-3 recepta za doručke, ručkove i deserte. Zatim mogu svoju večeru varirati i izmjenjivati jer ljudi imaju tendenciju kuhati raznolikije u večernjim satima."

 Možete li i dalje jesti istu hranu? krabičkujte

2. Izmjenjujte svoj prilog i desert

Ako za doručak rado jedete jaja, dovoljno je promijeniti povrće koje dodajete u omlet. Naprimjer, jedan dan upotrijebite gljive i papriku, drugi dan rajčice i špinat, i tako dalje. Što se tiče nutritivnih vrijednosti, i sitnice mogu činiti velike razlike

            . 

Izmjenjujte i vrste voća ili orašastih plodova koje jedete za desert. Izmjenjujte i  maslace, od kikirikija s bademovim ili onim od indijskih oraščića. Nećete loše napraviti ni ako svaki dan pojedete jednu jabuku. "Ja naprimjer za ručak uvijek jedem jabuku sorte Gala. Dio je moje prehrambene rutine," kaže St. Pierre.

    

3. Budite kreativni kod začinjavanja

Ako si svaki dan za ručak pripremate meso, slobodno se držite toga. Slobodno konzumirajte pileća ili pureća prsa, no nemojte upasti u stereotip. Riješit ćete se monotonosti promjenom vaših zdravih izvora masnoća, maslinovog ulja i pesta. Odriješite uzdu fantaziji i kod začinjavanja i odvažno isprobajte nešto novo, meso može imati sasvim drugi okus.

   

U koju skupinu ljudi se ubrajate vi? Volite li raznolikost ili se prije držite svojih navika? Podijelite s nama u komentarima vaše mišljenje. Ako vam se članak svidio, podržite ga dijeljenjem.