11 pravila ponašanja u teretani o kojima vam nitko ne govori

Teretana može povremeno može ostavljati strašan dojam, osobito ljudima koji počinju vježbati. Često u glavi postavljaju pitanje: ,,Što ako napravim nešto pogrešno?“, ili se boje da se ne nađu u neugodnoj situaciji. Takve misli trebate izbjegavati i posvetiti se onome što doista želite postići. Ne zaboravite da su i najbolji bodybuilderi nekada bili početnici. Kako bismo vam olakšali, pripremili smo za vas nekoliko pravila kojih biste se trebali pridržavati u teretani. Ključ uspjeha je pridržavati se ovih jedanaest pravila, zahvaljujući kojima ćete izbjeći neugodan osjećaj u teretani. Počnimo!

        11 pravila ponašanja u teretani o kojima vam nitko ne govori

        

1. Ne vježbajte biceps na stalku za čučnjeve

Ovo pravilo je predmet mnogih šala, ali smo sigurni da i vi često susrećete ljude koji stalak za čučnjeve koriste za podizanja. Zašto biste trebali izbjegavati ovu ,,lošu naviku“? U teretani uvijek morate pretpostavljati da netko želi koristiti spravu koju vi koristite. Poštujte ostale ljude u teretani i koristite samo sprave koje su namijenjene za vježbu koju trenutačno izvodite. Premda stalak za čučnjeve koristi sve manje ljudi, uvijek postoji netko tko voli koristiti ovu spravu.

       Ne vježbajte biceps na stalku za čučnjeve

    

2. Poštujte utege

Priznajmo, utezi su samo komadi željeza. Ponekad su bučice prekrivene gumom, ali to ne mijenja činjenicu da kad god podignete bučicu u teretani, vi posuđujete nečiju imovinu. Da, svi se utezi s vremenom ,,pohabaju“ i istroše, uključujući velike metalne bučice koje izgledaju neuništivo. Kao što poštujete i pazite na stvari koje pripadaju drugima u životu, trebali biste paziti i na bučice i utege u teretani koji vam služe za postizanje ciljeva.

    

Poštujte utege

        

3. Usredotočite se na sebe

Teretana doista može biti stresno mjesto za neke ljude, tako da je ,,vješt“ veteran koji daje neželjene i sumnjive savjete posljednje što novajlija treba. Savjete u ovoj prostoriji bi trebali davati samo treneri. Ali postoji jedna iznimka - ako prijeti opasnost da će netko povrijediti sebe ili drugoga. Na primjer, ako se neki novajlija priprema za mrtvo dizanje, a leđa su mu savijena kao kada sjedi za računalom. U tom slučaju je bolja alternativa ,,povrijeđen“ ego od oštećenog spinalnog kanala.

         Usredotočite se na sebe

      

4. Nepotrebno ne bacajte utege

Ako nakon serije bacite bučice uz tresak, svi u teretani će misliti ili da ne poštujete imovinu teretane (vidi pravilo #2) ili niste dovoljno jaki da spustite utege koje koristite. Nemojte nas pogrešno shvatiti, postoje slučajevi kada se izravno zahtijeva bacanje utega. Na primjer, na Olimpijskim igrama prilikom dizanja utega, na kojima su gumene navlake protiv klizanja - tada je apsolutno u redu. Uostalom, ako podižete nešto tako teško, najsigurniji način kako ga vratiti natrag na zemlju je pustiti ga. Ali i tada pristojnost zahtijeva da se šipka samo jednom odbije od zemlje.

        

 Nepotrebno ne bacajte utege

       

Još jedna iznimka može biti ako za mrtvo dizanje koristite bučicu. Tijekom najkompliciranije faze vježbe kada spuštate uteg, bedreni dio kralježnice je najviše opterećen. Bolje je onda pustiti da bučica malo padne, umjesto ju pokušavati kontrolirati. Međutim, dvije gore navedene iznimke ne znače da trebamo pustiti bučicu da se kotrlja nakon pada. 

        

5. Polako stavljajte podlogu na zemlju

Je li vam se ikada dogodilo da ste ležali na svojoj podlozi i odjednom se netko pojavio i bacio svoju podlogu tik do vas, kao da je to pokrivač za krevet? Ako vam se dogodilo, zasigurno ste doživjeli i to da se podigla prašina i u tom momentu niste mogli ugodno vježbati. Zato budite oprezniji i poštujte prostor drugih vježbača

       Polako stavljajte podlogu na zemlju

    

6. Uvijek nakon vježbanja vratite utege

Ako ste dovoljno jaki da podižete utege, onda imate dovoljno snage da ih vratite tamo gdje ste ih pronašli. Uvijek vratite utege na njihovo mjesto kako nikome ne bi smetali i kako bi ih ostali mogli koristiti za vježbanje.

     

Uvijek nakon vježbanja vratite utege

       

7. Nikoga ne gledajte poprijeko

Muškarci i žene će uočiti ako blizu njih vježba mišićav muškarac. Međutim, flert ili eventualni razgovor ostavite izvan teretane. Mnogim ljudima takvo ,,gledanje“ tijekom vježbanja može biti neugodno. Isto vrijedi i ako u teretani vidite nekoga tko je manje fit od vas. Bolje mu se osmjehnite umjesto prezrivih pogleda. Možda ni ne slutite koliko je hrabrosti morao skupiti kako bi došao u teretanu!

      

Nikoga ne gledajte poprijeko

     

8. Ne uznemiravajte tijekom vježbanja

Ako želite vježbati na spravi na kojoj trenutačno vježba netko drugi, uvijek pričekajte da završi seriju, a zatim pitajte koliko mu je ostalo. Ni vi ne biste voljeli da vas netko uznemirava usred vježbe. Također biste trebali misliti o tome da se osoba koju uznemiravate tijekom vježbanja može lako ozlijediti.

     Ne uznemiravajte tijekom vježbanja

             

9. Ručnik uvijek imajte pri ruci

Ovo pravilo bi trebalo vrijediti za sve. Da, svi se znojimo u teretani, ali to ne znači da moramo ležati na oznojenoj klupi koju je netko tako ostavio. Koristite ručnik kao podlogu ili barem nakon vježbanja obrišite klupu. Gotovo u svakoj teretani su na raspolaganju papirnati ubrusi. To je dobra navika, iako time sa površine klupe nećete ukloniti viruse i eventualne klice. To je poput pranja zuba ili vezivanja sigurnosnog pojasa u automobilu - to bi trebala biti automatska navika koju ne primjećujete.

      Ručnik uvijek imajte pri ruci

      

10. Ostavite mobitel u svlačionici

Mobitel vam ne treba ako na njemu ne slušate glazbu! Imate vremena za pozive, a teretana bi za vas trebala predstavljati vrijeme za odmor i bijeg od stvarnosti. Društveni mediji i mailovi također mogu pričekati.

     Ostavite mobitel u svlačionici

       

11. Ego ostavite ispred ulaza u teretanu

Ovo je najvažnije pravilo. Svatko od nas dolazi iz različite sredine. Možete biti sudionik u natjecanju Ironman, bodybuilder, trkač ili vježbati jogu. Možete biti super fit, ili obrnuto. Možda imate nekoliko kilograma viška i skupili ste dovoljno hrabrosti da uđete u teretanu i promijenite svoj život. Svi smo jednaki bez obzira što smo prije ulaska u teretanu. Svi se trudimo poboljšati i želimo postati zdraviji i sretniji ljudi. Ako želite nekome pomoći, sljedeći put kada idete vježbati dovoljno je osmjehnuti mu se i reći nešto što će ga motivirati. Jednostavno ,,dobar posao! može potaknuti i motivirati čovjeka da se i sutra vrati u teretanu. Dakle, ponašajte se prema svakome kako očekujete da se ponašaju prema vama.

 

Ovih 11 pravila ponašanja u teretani bi trebala vrijediti za svakoga tko posjećuje teretanu. Pridržavajte se ovih pravila i vidjet ćete da ćete se prilikom vježbanja bolje osjećati ne samo vi, već i drugi.

 

Želite li još nešto dodati na ovaj popis? Napišite svoj odgovor u komentaru. Podijelite članak ako vam se svidio.